søndag 16. august 2009

Hvor lenge er det egentlig ok å amme?

Kom over denne artikkelen på dagbladet i går.
http://www.dagbladet.no/2009/08/14/magasinet/amming/barn/helse/7651052/

Jeg synes dette er veldig interessant, og jeg synes det er veldig flott gjort av dagbladet å ta opp dette temaet.
Selv ammer jeg smulen på 9,5 mnd MYE fortsatt,og jeg ser at det kan bli vanskelig å få til å slutte før eller rundt et årsdagen.
Selv kjenner jeg at jeg nok kommer til å slutte mellom 12 og 18 mnd et sted, og jeg må si at jeg blir litt undrende når jeg hører om folk som ammer veldig store barn (over 3 år), men å komme med kommentarer om at dette er ekkelt osv ville aldri falt meg inn!
Synes faktisk det er utrolig frekt å legge seg opp i slike ting, det er da vel ingenting som andre har noe med?
Jeg har faktisk allerede fått kommentarer om at smulen er litt vel stor til å bli ammet nå, men ærlig talt, hvorfor er min LILLE BABY for stor til å bli ammet? hvorfor skal jeg slutte med puppen og begynne å gi flaske og erstatning istedet bare fordi andre synes hun er for stor?
Dette er en privat ting som folk må slutte å legge seg opp i, vi har alle forskjellige grenser og bestemmer selv over egen kropp. Æsjingen kan man holde for seg selv..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar